tvivel eller bara tron...?





Ibland kan jag tycka det är svårt att sätta ord på min tro och hur jag upplever den. Så nu snor jag Claras fina ord om just den saken. :) Hon bloggar om så roliga saker o ibland allvarliga. Här kommer ett litet smakprov: 


"Jag önskar inget hellre än att ni som läser skulle få uppleva och förstå det jag har upplevt och förstått: Det finns en mening med alltihop. Det finns någon som längtar efter dig. Det finns någon som inget hellre vill än att torka dina kinder torra och stryka dig över håret. Det finns någon som ser när du är ledsen. Som lider med dig och som gläds när du är glad. Någon som vill dig gott och inte vill fördöma och förskjuta dig. Eller ta bort allt roligt i livet. Någon som är precis som en kärleksfull förälder. Någon som erbjuder oändligt med nåd. Jag önskar inget hellre än att ni kunde få se och uppleva och förstå den frid som följer på den insikten. Att ni också kunde få lära känna Gud"

Fint va!

Ibland kan jag ha svårt att tro just för att det är så bra. Kan det verkligen stämma? Men allt jobbigt som händer oss då? Finns det någon som Clara beskriver? Jag tror ju det innerst inne ändå... Och jag upplever faktiskt det genom relationen med den här "någon" som Clara skriver om. Så hur skulle jag då kunna ha svårt att tro?

Ja, ibland har jag ju tydligen det ändå....




Kommentarer
Postat av: Mysan

Fint! :)

2009-09-16 @ 21:18:56
URL: http://mysanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0